Bij de European Public Sector Award 2017 heeft SBR de prijs van Europese Best Practice in de wacht gesleept voor het overkoepelend thema 'innovatieve oplossing voor complexe uitdagingen'. Uit 150 inzendingen uit 30 landen is SBR samen met 33 andere inzendingen als best practice aangewezen. In de categorie Europees en Nationaal niveau was SBR een van de 13 winnende bijdragen.
Bij de laatste twee keer dat EIPA, de organisatie achter EPSA, de European Public Sector Award heeft uitgeschreven heeft SBR de prijs van best practice gewonnen.
In 2015 was het thema The Public Sector as partner for a better society. Ook toen werd in de categorie Europese / Nationale niveau de prijs toegekend.
EPSA 2017 had als thema ‘Innovatieve oplossingen voor complexe uitdagingen’. EPSA zocht naar voorbeelden van innovatie benaderingen van publieke dienstverlening en beleidsontwikkeling voor een in toenemende mate complexe, moeilijk te adresseren en vaak multidimensionale uitdagingen.
EPSA is het platform voor de meest innovatieve en efficiënte oplossingen binnen de publieke sector in Europa. Zij enthousiasmeert en motiveert overheden binnen Europa om hun administratieve processen en structuren te moderniseren, zodat de publieke sector kan excelleren en uitgroeien tot een wereldwijd voorbeeld.
SBR als best practice
Binnen SBR werken private en publieke partijen nauw samen om in de zakelijke wereld de e-society mogelijk te maken. Wederom de erkenning van Best Practice door het Europese Institute of Public Administration is een bevestiging van SBR als werkende oplossing voor slim sturen en verantwoorden in een wereld vol ICT.
Uitreiking certificaat in najaar 2017
Op 22 november 2017 wordt het Best Practice Certificaat overhandigd aan SBR en onder meer twee andere winnende Nederlandse inzendingen door de burgemeester van Maastricht, mevrouw Annemarie Penn en de Director General van EIPA (European Institute of Public Administration), Prof. Dr Marga Pröhl.